گروه گردشگری، مهاجرتی و آموزشی اقلیما

گروه اقلیما شرکتی فعال در حوزه‌ی خدمات بین‌المللی است که با اتکا بر دانش و پژوهشِ اعضایی متعهد و کاردان، درچهار سال گذشته به سرعت در حال رشد و گسترشِ فعالیت‌های حرفه‌ای خود بوده است. سوالات مهاجرتی خود را از کارشناسان متخصص ما بپرسید.

گروه گردشگری، مهاجرتی و آموزشی اقلیما

گروه اقلیما شرکتی فعال در حوزه‌ی خدمات بین‌المللی است که با اتکا بر دانش و پژوهشِ اعضایی متعهد و کاردان، درچهار سال گذشته به سرعت در حال رشد و گسترشِ فعالیت‌های حرفه‌ای خود بوده است. سوالات مهاجرتی خود را از کارشناسان متخصص ما بپرسید.

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

ویزای کانادا

يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲ ق.ظ

ویزای کانادا

چند نوع ویزای موقت کانادا وجود دارد؟ انواع ویزاهای دائم کانادا کدامند؟ مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا چقدر است؟ چگونه می‌توان ویزای کانادا را گرفت؟ هزینه‌های اخذ انواع ویزای کانادا چقدر است؟ چه مدارکی برای دریافت ویزای توریستی کانادا لازم است؟ چگونه می‌توان وقت سفارت کانادا را گرفت؟ مدت زمان صدور انواع ویزای کانادا چقدر است؟ برای درخواست ویزای کانادا به چه سایتی باید مراجعه کرد؟ چگونه می‌توان درخواست ویزای کانادا را پیگیری کرد؟

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است که با مهیا کردن فرصت‌های کاری زیاد با درآمد بالا و بورسیه‌های تحصیلی مختلف، به مقصدی محبوب برای مهاجران کاری و تحصیلی تبدیل شده است. از طرفی جاذبه‌های گردشگری کانادا نیز منحصر به فرد بوده و طبیعت‌گردان و ماجراجویان بسیاری را سالانه جذب خود می‌کند. اصلی‌ترین وجه اشتراک تمامی این افراد اما در اخذ مجوز ورود یا ویزای کانادا است. فرقی ندارد که هدف از سفر شما توریستی باشد یا کاری و تحصیلی، در هر صورت باید قبل از ورود با ارائه مدارک لازم درخواست ویزای کانادا را دهید.

کانادا متاسفانه در ایران سفارت فعالی ندارد و این سبب افزایش هزینه‌های جانبی اخذ این ویزا به نسبت کشورهای حوزه شنگن می‌شود؛ به همین دلیل هم بهتر است درخواست اخذ ویزای کانادا را به آژانس‌های مسافرتی و مهاجرتی معتبری چون اقلیما بسپارید تا بدون نگرانی و ریسک ریجکتی ویزا، در کمترین زمان ممکن ویزای کانادا را برای شما دریافت کنند. اگر قصد دارید خودتان مراحل اخذ ویزا را طی کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با نحوه درخواست، هزینه‌ها و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا آشنا شوید.

 

معرفی انواع ویزای کانادا

باتوجه به هدف از سفر و مدت زمان اقامت، متقاضیان می‌توانند درخواست صدور انواع مختلفی از ویزای کانادا را بدهند. ویزای کانادا در حالت کلی به دو دسته ویزای اقامت موقت و ویزای اقامت دائم تقسیم می‌شود. هر یک از این دو دسته نیز باتوجه به شرایط و هدف متقاضی از سفر دسته بندی مختلفی را شامل می‌شود.

  1. انواع ویزای موقت کانادا (TRV):

انواع ویزای موقت کانادا براساس مدت زمانی که لازم است متقاضی در خاک کانادا حضور داشته باشد، دارای اعتبار محدودی خواهد بود مانند ویزای تحصیلی، کاری، زایمان و ... . اما نوع دیگری از ویزای کانادا یعنی ویزای توریستی، به صورت سینگل، مولتی و یا سوپر ویزا صادر می‌شود که دارنده آن می‌تواند به مدت 7 الی 14 روز (بسته به برنامه سفر)، حداکثر 6 ماه در هربار ورود و یا حداکثر 5 سال در هر بار ورود در کانادا اقامت داشته باشد.

دسته‌بندی ویزاهای موقت کانادا به شرح زیر است:

  • ویزای تحصیلی کانادا
  • ویزای کاری کانادا
  • ویزای توریستی کانادا
  • ویزای همراه کانادا
  • سوپر ویزای کانادا
  • ویزای زایمان در کانادا
  • ویزای اهدای عضو کانادا
  • ویزای رسمی و دیپلماتیک

 

  1. انواع ویزای دائم کانادا:

دارندگان ویزای اقامت دائم کانادا اما می‌توانند به مدت نامحدود و همیشگی ساکن این کشور شوند؛ درس بخوانند، کار کنند و از خدمات رفاهی، اجتماعی و اقتصادی سطح بالا بهره‌مند شوند. برای دریافت ویزای دائم کانادا از سه راه می‌توان اقدام کرد: اشتغال، سرمایه‌گذاری و یا نسبت‌ خانوادگی. دسته‌بندی انواع ویزای دائم کانادا نیز به صورت زیر است:

  • ویزاهای زیرمجموعه برنامه اکسپرس اینتری:
  • ویزای نیروی متخصص فدرال کانادا یا اسکیلد ورکر (Federal Skilled Worker Program – FSWP)
  • ویزای تجربه کار کانادایی (Canadian Experience Class – CEC)
      • ویزای کانادا با مدرک فنی و حرفه‌ای (Federal Skilled Trades program – FSTP)
  • ویزای برنامه استانی کانادا یا  Provincial Nomination Programs (PNP)
  • برنامه مهاجرتی استان کبک (QSWP)
  • ویزای اسپانسرشیپ خانواده‌ی کانادا
  • ویزای خودحمایتی یا خوداشتغالی کانادا
  • ویزای برنامه مراقبتی کانادا (LCP)
  • ویزای استارتاپ کانادا (Startup Visa)
  • ویزای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی کانادا

 

راهنمای اخذ ویزای کانادا

دو روش برای درخواست ویزای کانادا وجود دارد:

  • درخواست آنلاین ویزای کانادا
  • مراجعه حضوری به سفارت کانادا

مراحل ثبت درخواست ویزای کانادا به صورت آنلاین:

  • ابتدا وارد وبسایت Canada.ca شده و یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • متناسب با نوع ویزای درخواستی، فرم آنلاین ویزای کانادا را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را اسکن و در سامانه آپلود کنید.
  • سپس باید هزینه‌های مربوط به ویزای کانادا و انگشت‌نگاری را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
  • با دریافت برگه تایید ثبت درخواست ویزای کانادا یک شماره پیگیری یا Tracking No. به شما داده خواهد شد.
  • نامه انگشت‌نگاری و عکس بیومتریک را دریافت کنید.
  • از طریق کارگزاری وی اف اس در یکی از کشورهای همسایه وقت سفارت کانادا را رزرو کنید.
  • در تاریخ و مکان مشخص شده برای انجام مراحل انگشت‌نگاری و عکس بیومتریک حاضر شوید.
  • در نهایت تمامی مدارک شما بررسی شده و نتیجه نهایی درخواست ویزای کانادا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
  • در صورت مثبت بودن نتیجه درخواست باید مجددا به سفارت مراجعه کنید و پاسپورت خود را برای الصاق ویزا تحویل سفارت دهید. (می‌توانید از خدمات پیکاپ ویزا نیز استفاده کنید.)

اگر تمامی مراحل درخواست ویزای کانادا را خودتان طی کردید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما در مرحله آماده‌سازی و ترجمه مدارک با مشاوران کاردان در این زمینه مشورت کنید. ناقص بودن مدارک و یا تکمیل اشتباه فرم درخواست ویزا از جمله مهمترین عواملی هستند که سبب ریجکت شدن درخواست ویزا می‌شوند.

 

مراحل درخواست ویزای کانادا از طریق مراجعه حضوری به سفارت:

  • ثبت‌نام حضوری یا به اصطلاح Draft یا  Paper ویزای کانادا با گرفتن وقت سفارت از یکی از وک‌های دفاتر VFS آغاز می‌شود.
  • پس از گرفتن وقت سفارت کانادا، در تاریخ مقرر شده به همراه مدارک مورد نیاز (که همگی ترجمه شده‌اند) و فرم تکمیل شده درخواست ویزا، در سفارت حاضر شوید و مدارک را تحویل داده و مراحل انگشت نگاری را طی کنید.
  • نتیجه ویزای شما از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

نحوه پیگیری درخواست ویزای کانادا:

اگر به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت کانادا درخواست خود را ثبت کرده باشید، می‌توانید با ورود به حساب کاربری خود و درج شماره پیگیری و تاریخ تولد (به میلادی) به سادگی از آخرین وضعیت پرونده خود مطلع شوید.

اما اگر به صورت حضوری به سفارت مراجعه کرده باشید و درخواست ویزا داده باشید، در این مرحله به مشکل خواهید خورد. چرا که هیچ راه ارتباطی دیگری به جز ایمیلی که به سفارت داده‌اید وجود ندارد و تنها باید به انتظار ارسال ایمیل از سفارت کانادا بمانید.

در زمان بررسی ایمیل خود حتما فولدر Spam را هم چک کنید تا به اشتباه نتیجه درخواست ویزای شما اسپم نشده باشد و از آن مطلع نشوید.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا

باتوجه به نوع ویزای درخواستی، لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا نیز تغییر خواهد کرد. در این بخش از مقاله ما لیست مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا را ارائه خواهی کرد؛ در صورت نیاز به اطلاع از لیست مدارک سایر انواع ویزای کانادا می‌توانید از طریق شماره 02191006550 با مشاوران گروه اقلیما تماس گرفته و از مشاوره‌ی رایگان ما بهره‌مند شوید.

  • اصل پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماهه.
  • ارائه تمامی پاسپورت‌ها و ویزاهایی که قبلا اخذ شده است به عنوان سابقه سفر.  
  • یک قطعه عکس رنگی 3.5 * 4.5 تمام رخ با پس‌زمینه‌ی سفید و بدون ادیت که حداکثر در 3 ماه اخیر گرفته شده‌ باشد.
  • ترجمه شناسنامه متقاضی
  • ترجمه گواهی اشتغال به کار متقاضی
  • ترجمه سند ازدواج (درصورت همراهی همسر یا فرزندان در سفر)
  • فرم آنلاین تکمیل شده درخواست ویزا
  • مدارک مالی دارای مهر امور بین‌الملل بانک به زبان انگلیسی به همراه گردش حساب 4 تا 6 ماه اخیر که نشان‌دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد.
  • گواهی سپرده بلندمدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل و ... .
  • ترجمه اسناد ملکی
  • واچر هتل، بلیط رفت‌وبرگشت کانادا و شرح کامل برنامه سفر (در صورت عدم داشتن دعوت‌نامه)
  • ترجمه‌ی رضایت‌نامه محضری برای به‌همراه داشتن فرزندان بدون حضور یکی از والدین. (رضایت محضری والدی که در سفر حضور ندارد.)
  • مدارک مالی و شغلی کارمندان: گواهی اشتغال به کار بر روی سربرگ شرکت به زبان انگلیسی ( به همراه تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی، درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر و مدت زمان موافقت‌شده با مرخصی کاری)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، لیست بیمه دو ماه آخر و ترجمه‌ی حکم کارگزینی.
  • مدارک مالی و شغلی کارفرمایان:  ترجمه‌های آگهی تاسیس، آگهی تغییرات و آگهی تصمیمات شرکت در روزنامه رسمی، لیست بیمه و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان شرکت، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت‌شده، نامه تمکن بانکی شرکت و ریزپرینت 4 ماه گذشته به زبان انگلیسی.
  • مدارک مالی و شغلی تاجران: ترجمه‌ای از کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، آخرین لیست مالیاتی پرداخت‌شده و لیست پرداخت بیمه به زبان انگلیسی.
  • مدارک مالی و شغلی مهندسان: ترجمه‌ی پروانه نظام مهندسی یا جواز ساخت به زبان انگلیسی.
  • مدارک مالی و شغلی کارخانه‌دارها و یا صاحبین شغل آزاد: ترجمه‌‌‌ی مدارک پروانه بهره‌برداری، جواز کسب، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و لیست پرداخت بیمه به زبان انگلیسی.
  • مدارک مالی و شغلی بازنشستگان: ترجمه مدارک حکم بازنشستگی، فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی به زبان انگلیسی. (در صورت افزایش حقوق، ترجمه‌ حکم افزایش حقوق بازنشستگی نیز ارائه شود.)
  • در صورت داشتن دعوت‌نامه، این مدارک را ارائه کنید: مشخصات کامل دعوت‌کننده و دعوت‌شونده، نسبت فامیلی، دلیل سفر متقاضی، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد مرتبط دیگر. دریافت مهر و امضای رسمی از دفتر Notary Public.
  • برای ارسال دعوت‌‌نامه به بستگان خود، باید این مدارک را ارائه کنید:
  • کارت شهروندی کانادایی (Canadian Citizenship Card) / پاسپورت کانادایی / شناسنامه کانادایی (Canadian Birth Certificate) یا کارت اقامت (PR Card).
  •  گواهی اشتغال به کار
  •  نامه بانک
  •  برگه‌های مالیاتی (Assessment Notice of)
  •  فرم‌های T4 یا T1 از سوی فرد دعوت‌کننده (در صورت تمایل – این فرم‌ها در مثبت شدن نتیجه ویزا تاثیرگذارند.)

 

هزینه اخذ ویزای کانادا

هزینه اخذ ویزای کانادا براساس نوع ویزای درخواستی تغییر می‌کند. توجه داشته باشید که به غیر از هزینه‌های اصلی اخذ ویزا، برخی هزینه‌های جانبی مانند ترجمه مدارک، سفر به یکی از کشورهای همسایه، پیکاپ ویزا، بیومتریک و ... نیز خواهید داشت.

نوع ویزا

هزینه ویزا برای یک نفر (دلار کانادا)

هزینه ویزا برای چند نفر (دلار کانادا)

ویزای توریستی

100

500 برای خانواده 5 نفر به بالا (در صورت ورود همزمان به یک شهر)

ویزای کار موقت

155

465 برای 3 نفر یا بیشتر

سوپر ویزای کانادا

100

500 برای خانواده 5 نفر به بالا (در صورت ورود همزمان به یک شهر)

ویزای تحصیلی

150

-

ویزای اقامت دائم

515

-

ویزای اقامت موقت

200

-

فدرال اسکیلد ورکر

1365 (اقامت دائم 515 + 850 بررسی درخواست)

-

فدرال اسکیلد ترید

1365 (اقامت دائم 515 + 850 بررسی درخواست)

-

کبک اسکیلد ورکر

1365 (اقامت دائم 515 + 850 بررسی درخواست)

-

ویزای استارتاپ

2140 (اقامت دائم 515 + 1625 بررسی درخواست)

-

ویزای خوداشتغالی

2140 (اقامت دائم 515 + 1625 بررسی درخواست)

-

بیومتریک

85

170 برای خانواده دو نفر به بالا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چنانچه در مورد هر یک از هزینه‌های جانبی اخذ ویزای کانادا نیاز به راهنمایی داشتید، می‌توانید با کارشناسان گروه اقلیما به شماره 02191006550 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

شانس دریافت ویزای توریستی کانادا را چطور می‌توان افزایش داد؟

با داشتن سابقه سفر به حوزه شنگن، انگلستان، استرالیا و ...، افزایش دارایی‌ها و املاک در کشور مبدا، افزایش تمکن مالی که منبع مشخصی دارند، ارائه مستندات و مدارکی که وابستگی شغلی، اجتماعی و عاطفی شما را به کشورتان بیشتر نشان دهند و ... می‌توان شانس اخذ ویزای کانادا را افزایش داد.

آیا داشتن ویزای شنگن یا ویزای سایر کشورها برای اخذ ویزای کانادا الزامی است؟

نه؛ اما داشتن سابقه سفر به حوزه شنگن یا کشورهای قدرتمندی چون انگلیس، ژاپن، استرالیا و ... سبب راحتتر قانع شدن آفیسر پرونده شده (که شما قصد ماندن در کانادا را ندارید) و شانس دریافت ویزا را افزایش می‌دهد.

چقدر طول می‌کشد تا ویزای توریستی کانادا صادر شود؟

معمولا دو الی سه ماه طول می‌کشد تا درخواست شما بررسی شده و نتیجه نهایی آن اعلام شود.

 

سایت: https://eqlimagroup.com

شماره تماس: 02191006550

  • شقایق زرگر

ویزای فرانسه

پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۰۲:۰۹ ب.ظ

ویزای فرانسه

دسته‌بندی ویزای فرانسه چگونه است؟ چند روز طول می‌کشد تا ویزای فرانسه صادر شود؟ شرایط لازم برای دریافت ویزای فرانسه چیست؟ از چه طریقی می‌توان درخواست ویزای فرانسه داد؟ کارگزاری طرف قرارداد سفارت فرانسه کدام است؟ چه مدارکی را برای گرفتن ویزای فرانسه باید ارائه کنیم؟ هزینه صدور ویزای فرانسه چقدراست؟ چه دلایلی سبب ریجکت شدن درخواست صدور ویزای فرانسه می‌شوند؟ مدت اعتبار ویزای فرانسه چقدر است؟

کشور فرانسه محبوب‌ترین و پربازدیدترین مقصد گردشگری جهان است. فرانسه نه تنها در حوزه گردشگری بلکه در حوزه پذیرش دانشجویان ممتاز بین المللی، جذب سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران و استخدام نیروی خارجی ماهر نیز عملکردی قابل توجه داشته است. به همین دلیل سالانه افراد بسیاری از سرتاسر جهان برای اخذ ویزای فرانسه درخواست می‌دهند.

این کشور علاوه بر عضویت در اتحادیه اروپا، عضو پیمان شنگن هم می‌باشد؛ از این رو متقاضیانی که به دلایل توریستی، کاری، تحصیلی، دیدار با خانواده و ... قصد سفر به فرانسه را دارند باید برای گرفتن ویزای شنگن فرانسه اقدام کنند. با توجه به نوع ویزای درخواستی شرایط، مدارک و هزینه‌ی اخذ ویزای فرانسه تغییر خواهد کرد. در ادامه این مقاله به توضیح هر چه بیشتر ویزای فرانسه می‌پردازیم.

 

آشنایی با انواع ویزای فرانسه

به طور کلی ویزای فرانسه دارای سه دسته بندی است: ویزاهای کوتاه‌مدت، ویزاهای بلندمدت و ویزای ترانزیت.

  1. ویزای کوتاه‌مدت فرانسه:

با دریافت این نوع ویزا به فرد اجازه داده می‌شود تا به مدت حداکثر 90 روز (در یک بازه زمانی 180 روزه) در کشور فرانسه حضور داشته باشد. باتوجه به تقاضای افراد امکان دریافت ویزای شنگن فرانسه به صورت یکبار ورود (سینگل)، دوبار ورود و چندبار ورود (مولتیپل) وجود دارد. متقاضی می‌تواند براساس هدف از سفر و مدت زمانی که قصد حضور در حوزه شنگن را دارد، درخواست صدور ویزای مدنظر خود را دهد. انواع ویزای کوتاه مدت فرانسه عبارت است از:

  • ویزای توریستی فرانسه
  • ویزای دیدار با خانواده، دوستان و آشنایان
  • ویزای تجاری
  • ویزای شرکت در دوره‌های کوتاه مدت آموزشی یا کارآموزی
  • ویزای فرانسه برای شرکت در همایش، کنفرانس یا نمایشگاه کاری و علمی

 

  1. ویزای بلندمدت فرانسه:

این نوع ویزا مخصوص افرادی است که مدت زمان حضورشان در حوزه شنگن بیشتر از 90 روز خواهد بود. دارندگان این نوع ویزا می‌توانند به مدت 3 ماه الی 1 سال در این کشور ساکن شوند. (چنانچه قصد اقامت طولانی‌تر دارید باید از یکی از استان‌های فرانسه مجوز اقامت دریافت کنید.) لازم به ذکر است که این نوع ویزا به هر دلیل صادر نمی‌شود و متقاضی آن برای دریافت ویزا باید دارای یکی از اهداف زیر باشد:

  • تحصیل در فرانسه: یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوع ویزا از میان ویزاهای بلندمدت فرانسه است. این کشور به علت داشتن دانشگاه‌های رنک بالا تقاضای زیادی را برای صدور ویزای تحصیلی دریافت می‌کند. برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه باید حتما بالای 18 سال بوده و دارای پذیرش تحصیلی از موسسات آموزشی معتبر فرانسه باشید.
  • سفر به فرانسه به دلایل شخصی: گاه برخی افراد به دلایل شخصی مانند استفاده از خدمات درمانی و مراقبت‌های پزشکی و ... نیازمند سفر به فرانسه می‌باشد. در چنین شرایطی می‌تواند برای حضور بلامانع به مدت زمان مورد نیاز خود ویزای بلندمدت فرانسه را دریافت کند. (فرد دارنده این نوع ویزا نمی‌تواند مشغول به کار حرفه‌ای در فرانسه شود.)
  • انجام یک فعالیت حرفه‌ای: این نوع ویزا مناسب افرادی است که جهت دیدار با شریک تجاری خود، استخدام شدن در فرانسه و یا خود اشتغالی در این کشور و ... قصد ورود به حوزه شنگن را دارند. متقاضی برای دریافت این نوع ویزا باید دارای تخصص کافی در حوزه شغلی و حرفه‌ای خود باشد.
  • ملحق شدن به اعضای خانواده ساکن در فرانسه: اگر از اعضای خانواده شما مقیم کشور فرانسه باشند، می‌توانید بدون نیت دریافت اقامت دائم فرانسه، درخواست صدور این نوع ویزا را دهید.

 

  1. ویزای ترانزیت فرانسه:

نوعی ویزای بسیار کوتاه‌مدت برای حضور در فرانسه نیز وجود دارد که ویزای ترانزیت نامیده می‌شود. این ویزا برای افرادی است که تنها به قصد تغییر و تعویض پرواز خود برای سفر به یک مقصد دیگر، مجبور می‌شوند چند ساعتی را در سالن ترانزیت یکی از فرودگاه‌های فرانسه منتظر بمانند.

افراد با داشتن ویزای ترانزیت فرانسه یا ATV حق خروج از سالن ترانزیت و ورود به محوطه خارجی فرودگاه را نخواهند داشت. این نوع ویزا به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • ویزای فرانسه تزانزیت یک‌طرفه: این نوع ویزا تنها مجوز یکبار عبور از کشور حوزه شنگن را می‌دهد.
  • ویزای تزانزیت برگشت: این ویزا مجوز بازگشت هوایی از طریق یک یا دو کشور حوزه شنگن را می‌دهد.
  • ویزای مولتیپل: با اخذ این نوع از ویزای ترانزیت فرانسه، مجوز عبور و ترانزیت از میان یک یا چند کشور حوزه شنگن را خواهید داشت.

 

شرایط اخذ ویزای فرانسه

برای دریافت هر یک از انواع ویزاهای فرانسه لازم است تا متقاضیان دارای برخی شرایط باشند. شرایط سختگیرانه مورد نیاز برای دریافت ویزای فرانسه، این کشور را در لیست کشورهای دشوار برای اخذ ویزای شنگن قرار داده است.

  • داشتن سابقه سفر به حوزه شنگن برای اخذ ویزای فرانسه الزامی است. حتی در شرایط خاص هم، سفارت فرانسه درخواست صدور ویزای افراد بدون سابقه سفر شنگن را رد می‌کند.
  • اگر قصد سفر خانوادگی به فرانسه را دارید، تمامی اعضای خانواده باید دارای سابقه سفر به حوزه شنگن باشند و تنها داشتن سابقه سفر سرپرست خانوار کافی نیست.
  • متقاضی سفر به فرانسه باید دارای تمکن مالی کافی و گردش حساب بالا باشد. (تنها گردش حساب 6 ماه اخیر و تعداد تراکنشات بالا حائر اهمیت است.)
  • اگرقصد ارائه درخواست برای صدور ویزای مولتی فرانسه را دارید، باید از تاریخ اخذ آخرین ویزای شنگن شما حداقل 1 سال گذشته باشد.

 

 

نحوه درخواست صدور ویزای فرانسه

سفارت فرانسه به علت حجم کاری بالا و تعداد زیاد درخواست‌ها انجام برخی از امور مرتبط به ویزای فرانسه از جمله انگشت نگاری، گرفتن عکس بیومتریک، رزرو وقت سفارت، دریافت مدارک و فرم درخواست ویزا و ... را به یک کارگزاری معتبر و رسمی به نام VFS Global محول کرده است. در واقع سفارت فرانسه با برون سپاری برخی از کارهای جانبی صدور ویزا به تسریع روند بررسی درخواست ویزاها پرداخته است.

کارگزاری وی اف اس گلوبال طرف قرارداد سفارت فرانسه بوده و متقاضیان باید برای انجام مراحل اولیه صدور ویزای فرانسه به این کارگزاری مراجعه کنند. در ادامه می‌توانید مراحل ثبت درخواست صدور ویزای فرانسه را مشاهده کنید:

  • در ابتدا باید وارد سایت france-visas.gouv.fr شده و سپس بر روی گزینه « Start your visa application» کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده مجددا بر روی گزینه « Start your visa application» کلیک کنید تا وارد صفحه ساخت و یا ورود به حساب کاربری شوید. (اگر حساب کاربری نداشتید، در زمان درج اطلاعات حساب توجه ویژه داشته باشید.)
  • پس از ورود به پنل کاربری از شما اطلاعات شخصی، مالی، شغلی و ... خواسته می‌شود. تمامی اطلاعات را به دقت وارد کرده و سپس تاریخی را برای رزرو وقت سفارت مشخص کرده و هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید. 
  • در نهایت یک برگه با مشخصات فردی به شما داده می‌شود که باید آن را تا زمان مراجعه به سفارت نگه دارید.
  • پس از تایید وقت سفارت باید در تاریخ مقرر شده به همراه تمامی مدارک مورد نیاز جهت انجام انگشت نگاری و تحویل مدارک به کارگزاری وی اف اس مراجعه کنید.
  • این کارگزاری اطلاعات شما را به سفارت فرانسه ارسال کرده و نتیجه نهایی را به شما اطلاع خواهد داد.

متقاضیان گرامی می‌توانند جهت پیگیری درخواست خود به سایت visa.vfsglobal.com مراجعه کرده و با وارد کردن شماره پرونده از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای فرانسه

برای اخذ ویزای فرانسه لازم است تا متقاضیان یکسری مدارک اولیه و یکسری مدارک پشتوانه‌ای ارائه کنند. لیست مدارک اولیه در رابطه با تمامی ویزاها یکسان است، اما لیست مدارک پشتوانه‌ای براساس نوع ویزا و هدف از سفر تغییر می‌کند. در این بخش از مقاله ما قصد داریم لیست مدارک مورد نیاز ویزای توریستی فرانسه را ارائه کنیم.

لیست مدارک اولیه لازم برای ویزای فرانسه عبارتند از:

  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا به همراه امضای متقاضی (فرم افراد زیر سن 18 سال را باید قیم قانونی آنها امضا کند.)
  • اصل و فتوکپی پاسپورت متقاضی با دو صفحه خالی که حداقل تا 3 ماه پس از خروج شما از حوزه شنگن اعتبار داشته باشد. (پاسپورت شما باید در 10 سال گذشته صادر شده باشد.)
  • ارائه رسید پرداخت هزینه‌ درخواست ویزای فرانسه.

لیست مدارک پشتوانه مورد نیاز برای اخذ ویزا عبارتند از:

  • شرح کامل علت سفر به فرانسه (برنامه سفر)
  • ارائه بلیط رزرو شده پرواز رفت و برگشتی
  • بلیط رزرو هتل به تعداد روزهای سفر (ارائه ووچر هتل)
  • ارائه بیمه خدمات درمانی بین‌المللی با پوشش حداقل 30.000 € در زمان سفر به حوزه شنگن.
  • ارائه دعوت‌نامه رسمی از اعضای خانواده یا دوستانی که مقیم دائم فرانسه هستند. (در صورت نیاز)
  • ارائه پرینت صورت حساب بانکی از شش ماه اخیر به زبان انگلیسی در یک صفحه A4
  • ارائه گواهی تمکن مالی بانکی
  • اگر شخص دیگری حامی مالی شما برای سفر به فرانسه باشد، باید مدارک مالی کافی برای اثبات تامین هزینه‌های سفر از سوی وی را ارائه کنید.
  • ارائه اصل و فتوکپی شناسنامه متقاضی به همراه ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی.
  • ارائه دو قطعه عکس رنگی، با پس‌زمینه سفید و تمام رخ که در شش ماه اخیر گرفته شده باشد.
  • ارائه سند ازدواج (در صورت تاهل)
  • مقامات رسمی: ارائه حکم انتصاب یا گواهی تصدی و آخرین فیش حقوقی.
  • کارمندان دولتی: ارائه گواهی اشتغال به کار یا قرارداد کاری اخیر به همراه فیش حقوقی سه ماه گذشته، سوابق بیمه تامین اجتماعی یا معادل آن  یا نامه‌ای از کارفرما برای توضیح علت عدم وجود گواهی. دفترچه تامین اجتماعی یا سابقه مهر تامین اجتماعی باید ارائه شود.
  • تجار: ارائه اساسنامه رسمی شرکت یا اظهارنامه از سازمان رسمی صنفی مبنی بر ثبت شرکت، ارائه سابقه بیمه تامین اجتماعی یا معادل آن (در صورت وجود)
  • مدیران یا سهامداران شرکت: ارائه معرفی‌نامه با امضای نماینده قانونی شرکت مبنی بر تایید دفتر یا وضعیت متقاضی، اثبات وجود شرکت در ایران (به عنوان مثال اطلاعیه منتشر شده در مجله رسمی)؛ مدرک انتصاب اگر در روزنامه رسمی ذکر نشده باشد.
  • هنرمندان: ارائه مدرکی مبنی بر عضویت در یکی از انجمن‌های رسمی حرفه‌ای هنرمندان (مانند خانه سینما، خانه عکاسی و غیره) ویا مدرکی مبنی بر سابقه فعالیت هنری حرفه‌ای (نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و غیره) و ارائه سابقه بیمه تامین اجتماعی یا معادل آن (در صورت وجود)
  • بازنشستگان: ارائه فیش حقوقی بازنشستگی در 6 ماه اخیر
  • دانش‌آموزان یا خردسالان: ارائه مدارک شغلی والدین یا وضعیت اجتماعی آنها، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل.
  • افراد غیرشاغل: ارائه مدارکی مبنی بر داشتن وضعیت اقتصادی-اجتماعی مناسب (مانند: گواهی ازدواج، دفترچه ثبت خانواده، سند ملکی، اجاره خانه و ... )
  • پرینت امضا شده درخواست صدور ویزای فرانسه
  • پرینت رسید درخواست مبنی بر پرداخت هزینه‌های سفارت و وی اف اس.
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه

 

 

هزینه اخذ ویزای فرانسه

میزان هزینه صدور ویزای فرانسه براساس نوع ویزا و شرایط سنی متقاضیان تغییر می‌کند. در جدول زیر می‌توانید هزینه صدور ویزای توریستی فرانسه را برای رده‌های سنی مختلف مشاهده کنید.

گروه سنی متقاضی

هزینه درخواست ویزای فرانسه

افراد بالای 12 سال

80 یورو

کودکان بین 6 تا 12 سال

40 یورو

کودکان زیر 6 سال

رایگان

 

 

 

 

 

 

 

دلایل ریجکت شدن درخواست ویزای فرانسه

ریجکتی درخواست ویزای فرانسه ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد؛ آنچه که مهم است اطلاع داشتن از دلایل احتمالی ریجکت شدن ویزای فرانسه می‌باشد تا متقاضی بتواند نواقص موجود را رفع کرده و مجددا درخواست ویزا دهد. به صورت خلاصه می‌توان عواملی را که ممکن است سبب ریجکت شدن درخواست ویزای فرانسه شوند به این صورت بیان کرد:

  • داشتن سوپیشینه
  • ارائه مدارک تقلبی و جعل شده
  • نداشتن دلیل و هدف مشخص از سفر به فرانسه
  • ارائه پاسپورت مخدوش و آسیب‌دیده
  • ارائه پاسپورتی با تاریخ صدور بیش از 10 سال
  • نداشتن صفحه خالی در پاسپورت
  • عدم شرح دقیق برنامه سفر
  • عدم رسمی و معتبر بودن دعوت‌نامه
  • عدم داشتن تمکن مالی
  • ارائه گواهی تولد یا سند ازدواج غیرقابل قبول
  • نداشتن بیمه مسافرتی با سقف پوشش کافی
  • عدم رزرو بلیط پرواز و هتل

کارشناسان مجرب اقلیما می‌توانند به رایگان پرونده شما را بررسی کرده و راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه کنند. برای اخذ انواع ویزای فرانسه کافیست از طریق شماره 02191006550 با ما در ارتباط باشید.

 

 

سوالات متداول

چه دلایلی سبب ریجکت شدن درخواست ویزای فرانسه می‌شوند؟

نداشتن بیمه خدمات درمانی، تمکن مالی کافی، سابقه سفر به حوزه شنگن و ... سبب ریجکت شدن درخواست ویزای شما خواهد شد.

چقدر طول می‌کشد تا ویزای فرانسه صادر شود؟

معمولا 5 الی 20 روز طول می‌کشد تا درخواست ویزای فرانسه بررسی شده و نتیجه نهایی اعلام شود. اما گاهی ممکن است با توجه به نوع ویزا، فصل درخواست، حجم کاری سفارت و ... این مدت زمان بیشتر شود.

آیا برای اخذ ویزای توریستی فرانسه باید وقت سفارت بگیریم؟

بله؛ نه تنها ویزای توریستی بلکه برای تمامی انواع ویزاهای فرانسه باید وقت سفارت گرفته و برای انجام انگشت نگاری و گرفتن عکس بیومتریک و ... به سفارت مراجعه کنید.

 

سایت: https://eqlimagroup.com

شماره تماس: 02191006550

  • شقایق زرگر

اقامت تمکن مالی فرانسه

يكشنبه, ۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶ ق.ظ

اقامت تمکن مالی فرانسه

آیا اخذ اقامت فرانسه با داشتن تمکن مالی کافی ممکن است؟ برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه چه شرایطی باید داشت؟ میزان تمکن مالی لازم برای اخذ اقامت فرانسه چقدر است؟ آیا با اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه می‌توان پاسپورت این کشور را دریافت کرد؟ چه مدارکی را برای گرفتن اقامت تمکن مالی فرانسه باید ارائه کرد؟ اقامت تمکن مالی فرانسه چقدر اعتبار دارد؟ آیا می‌توان این اقامت را تمدید کرد؟ چه منابع مالی و درآمدی برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه قابل قبول است؟ گرفتن اقامت تمکن مالی فرانسه چه مزایایی دارد؟

فرانسه دومین کشور بزرگ اروپایی با پاسپورتی قدرتمند، تاریخ و فرهنگی اصیل، خوش آب‌وهوا، پربازدید و اقتصادی قوی است که از طریق برنامه‌های مهاجرتی مختلف تلاش دارد نظر افراد دارای شرایط ویژه را به خود جلب کند. اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه یکی از برنامه‌های مهاجرتی پرتقاضا و محبوب برای افراد دارای سرمایه کافی است که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری و یا ثبت شرکت به افراد فرصت اقامت و حضور در کشور فرانسه و حوزه شنگن را می‌دهد.

فرانسه همواره عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن بوده و اخذ اقامت دائم این کشور می‌تواند بستر لازم برای داشتن زندگی با کیفیت و سطح بالا را فراهم کند. مهم‌ترین مزیت اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، امکان همراهی اعضای خانواده با متقاضی اصلی است که فرصت اخذ اقامت دائم فرانسه را به آنها نیز می‌دهد. در ادامه این مقاله به شرح جزئیات بیشتری از روش مهاجرتی اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

تمکن مالی فرانسه

آشنایی با روش اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه

ویزای تمکن مالی یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌های مهاجرتی برای اخذ اقامت برخی از کشورهای حوزه شنگن است که با حداقل‌ترین شرایط، امکان اخذ اقامت دائم و حتی پاسپورت و شهروندی را مهیا می‌کند. فرانسه از جمله کشورهایی است که از این طریق، مهاجر می‌پذیرد. در واقع اقامت تمکن مالی فرانسه را با نام اقامت خود حمایتی نیز می‌شناسند؛ چرا که در این روش متقاضی باید از تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی خود در فرانسه را بدون نیاز به ورود به بازار کار داشته باشد.

به عبارتی متقاضی اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه باید بی‌نیاز از حضور و فعالیت در بازار کار فرانسه باشد و از طریق منابع مالی مختلف به تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش بپردازد. اگر تمایلی به سرمایه‌گذاری، انتقال سرمایه، ثبت شرکت و یا پرداخت مالیات در کشورهای اروپایی ندارید، اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه روشی مناسب برای شماست.

منابع مالی قابل قبول برای اثبات تمکن مالی کافی برای اقامت در فرانسه شامل موارد زیر می‌شوند:

  • داشتن املاک و مستغلات مختلف جهت دریافت اجاره ماهانه (اجاره براساس داشتن سند ملکی و یا اجاره‌نامه رسمی).
  • دریافت سود سپرده بانکی کافی.
  • دریافت سود ماهیانه از سهام شرکت‌ها، موسسات، کارخانجات و ... .
  • دریافت حقوق بازنشستگی قابل قبول.

چنانچه متقاضی بتواند مدارکی را برای اثبات دریافت سود و درآمد ماهیانه منظم از منابع درآمدی گفته شده ارائه کند، می‌تواند اقامت تمکن مالی فرانسه را دریافت کند.

 

شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه چیست؟

همانطور که در بخش‌های قبل مشاهده کردید، این روش بیشتر مناسب افراد بازنشسته و دارای درآمد ماهانه کافی است که بدون نیاز به ریسک و سرمایه‌گذاری بتوانند زندگی مرفهی را برای خود در یک کشور اروپایی قدرتمند و سطح بالا بسازند.

سه شرط مهم برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه وجود دارد:

  • متقاضی اصلی باید بالای 18 سال تمام باشد.
  • برخورداری از تمکن مالی کافی بدون نیاز به کار و فعالیت اقتصادی در فرانسه.
  • اجاره و یا خرید خانه برای مدت اقامت و حضور در فرانسه

منظور از تمکن مالی کافی این است که متقاضی ماهانه دارای حداقل 3000 یورو درآمد ثابت و منظم باشد. اگر متقاضی بخواهد خانواده خود را نیز به همراه خود به فرانسه ببرد، باید به ازای همسر ماهانه 1400 یورو و به ازای هر فرزند زیر 18 سال ماهانه 750 یورو به حداقل درآمد مورد نیاز ماهانه خود بیافزاید. به عبارتی می‌توان گفت که برای زندگی یک خانواده چهار نفره در فرانسه، متقاضی اصلی باید دارای ماهانه حداقل 5900 یورو درآمد ثابت باشد.

توجه داشته باشید که برای گرفتن اقامت تمکن مالی فرانسه باید ثابت کنید که دارای درآمد مذکور به صورت سالیانه هستید؛ چرا که در ابتدا به شما اقامت موقت یک ساله داده می‌شود و شما باید پیشاپیش ثابت کنید که سرمایه کافی برای یکسال زندگی خود در فرانسه را دارید. یعنی به ازای متقاضی اصلی سالانه حداقل 40.000 یورو، به ازای همسر سالانه حداقل 20.000 یورو و به ازای هر فرزند سالانه حداقل 10.000 یورو سرمایه در حساب خود دارید.

نکته مهم دیگری که باید در مورد شرایط زندگی در فرانسه پس از اخذ اقامت تمکن مالی بدانید، این است که هزینه اجاره یا خرید خانه برای اقامت در این کشور مهم نیست؛ موردی که دارای اهمیت است، متراژ خانه است. محلی که برای اقامت خود اجاره یا خریداری می‌کنید باید 15 مترمربع زیربنا به ازای هر نفر از اعضای خانواده داشته باشد. یعنی خانه مد نظر برای زندگی یک خانواده دو نفره حداقل 30 مترمربع و برای زندگی یک خانواده چهار نفره حداقل 60 مترمربع مساحت داشته باشد.

پیش از اقدام به اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه در نظر داشته باشید که:

  • متقاضی اصلی باید فاقد سابقه ریجکتی ویزای شنگن باشد.
  • متقاضی باید دارای سابقه سفر به کشورهای حوزه شنگن را داشته باشد.
  • با اخذ این نوع اقامت، خدمات بیمه‌ای رایگان شامل شما نخواهد شد.(البته تا زمان اخذ اقامت دائم و پاسپورت)
  • اجازه کار و فعالیت اقتصادی را در فرانسه تا زمان اخذ اقامت دائم که 5 سال طول می‌کشد، نخواهید داشت.

اقامت تمکن مالی فرانسه

مهاجرت با روش اقامت تمکن مالی فرانسه چه مزایایی دارد؟

پیش از اینکه برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه اقدام کنید، خوب است بدانید که این روش مهاجرتی چه مزایایی برای شما خواهد داشت. به طور خلاصه می‌توان مزایای این روش را به صورت زیر شرح داد:

  • امکان اخذ اقامت دائم برای متقاضی اصلی و خانواده وی.
  • امکان تمدید اقامت به سادگی.
  • امکان اخذ تابعیت و پاسپورت قدرتمند فرانسه برای متقاضی و خانواده.
  • عدم نیاز به سرمایه‌گذاری یا ثبت شرکت در کشور فرانسه.
  • امکان افتتاح حساب بانکی بین‌المللی در بانک‌های معتبر اروپایی.
  • امکان دریافت ویزاکارت و مستر کارت.
  • امکان سفر به 27 کشور حوزه شنگن بدون نیاز به ویزا.
  • امکان اخذ ساده‌ی ویزای کشورهایی چون کانادا، آمریکا، استرالیا و انگلستان.
  • امکان بهره‌مندی از خدمات پزشکی و درمانی سطح بالا در فرانسه.
  • امکان تحصیل متقاضی و فرزندان وی در کشور فرانسه و سایر دانشگاه‌های معتبر اروپایی.
  • بهره‌مندی از خدمات اجتماعی، رفاهی و امنیتی سطح بالا.
  • اخذ اقامت موقت و دائم فرانسه در سریع‌ترین زمان ممکن.

 

اقامت فرانسه

لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه

حال که با چیستی، شرایط و مزایای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه آشنا شده‌اید، لازم است تا با لیست مدارکی که برای اخذ این اقامت باید ارائه کنید نیز آشنا شوید. در این بخش به بررسی این مدارک خواهیم پرداخت.

  • نوشتن یک انگیزه‌نامه  (Letter of Motivation)مناسب جهت توضیح علت تمایل به اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه و انتخاب این کشور برای سپری کردن ادامه زندگی.
  • تکمیل فرم‌های ایالتی به صورت صحیح.
  • داشتن پاسپورت معتبر که حداقل 20 ماه اعتبار داشته باشد.
  • ارائه مدارک شناسایی.
  • ارائه سند ازدواج (در صورت متأهل بودن).
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه.
  • ارائه مدارک سوابق کاری.
  • ارائه سند ملکی به نام متقاضی اصلی یا همسر وی.
  • رسید پرداخت تمامی هزینه‌های مورد نیاز.
  • ارائه گواهی تمکن مالی مورد نیاز از بانک (نیازی به انتقال سرمایه به یک بانک اروپایی یا فرانسوی نیست و می‌توانید نامه تمکن مالی از یک بانک ایرانی نیز دریافت کنید.)
  • ارائه قرارداد خرید یا اجاره‌نامه ملک برای زندگی در فرانسه.

توجه داشته باشید که براساس نوع منابع مالی‌ای که قصد دارید به عنوان اثبات تمکن مالی خود ارائه کنید، ممکن است برخی مدارک اضافی از شما خواسته شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا با مشاوران اقلیما تماس بگیرید و از جزئیات بیشتر و لیست کامل‌تر مدارک مورد نیاز، آگاه شوید.

 

اقامت تمکن مالی فرانسه چقدر اعتبار دارد؟

با گرفتن اقامت تمکن مالی فرانسه در ابتدا به شما اجازه داده می‌شود تا به همراه خانواده خود، به مدت یکسال در فرانسه حضور داشته باشید. پس از اتمام این مدت، می‌توانید درصورتی که همچنان واجد شرایط باشید اقامت خود را تمدید کنید. به مدت 5 سال این اقامت موقت قابل تمدید است و پس از گذشت این 5 سال، به متقاضیان اقامت دائم فرانسه و اروپا داده می‌شود و از این پس متقاضی به همراه خانواده خود می‌تواند به مدت نامحدود در حوزه شنگن حضور یابد.

توجه داشته باشید که با اخذ اقامت دائم فرانسه، تابعیت و پاسپورت این کشور به شما تعلق نمی‌گیرد؛ برای اینکه بتوانید پاسپورت و شهروندی فرانسه را دریافت کنید باید شرایط خاصی داشته باشید. از جمله مهمترین شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن آشنایی کامل با آداب و رسوم، فرهنگ و جامعه فرانسه.
  • داشتن تسلط بالا به زبان فرانسوی و شرکت در آزمون زبان و اخذ نمره کافی.

نکته: در آزمون زبان باید تسلط خود را به فرهنگ و تاریخ کشور فرانسه نشان دهید.

در این صورت است که می‌توانید پاسپورت قدرتمند کشور فرانسه را دریافت کنید و مانند سایر شهروندان این کشور رای دهید، از مزایای بازنشستگی استفاده کنید، از خدمات اجتماعی و رفاهی ارائه شده بهره‌مند شوید و به عنوان یک شهروند دو تابعیتی در اروپا اقامت کنید.

 

برای اینکه بتوانید اقامت تمکن مالی فرانسه را تمدید کنید، دو راه دارید:

  • سند ملک، اجاره‌نامه و گواهی بانک مبنی بر میزان سود ماهیانه سپرده بانکی در ایران ارائه کنید.
  • یک موجودی حساب بانکی در کشور فرانسه ارائه کنید که نشان دهد دارای تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های اقامت خانواده در یکسال هستید.

میزان موجودی لازم را به این صورت در نظر بگیرید:

اگر خانواده شما تنها متشکل از دو نفر (متقاضی اصلی و همسر) است، باید برای متقاضی اصلی ماهانه 3000 یورو و برای همسر ماهانه 1400 یورو موجودی بانکی داشته باشید. در نتیجه میزان تمکن مالی مورد نیاز شما برای اقامت یکساله در فرانسه حدودا 52800 یورو خواهد بود.

تمکن مالی فرانسه

سوالات متداول

آیا با اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، می‌توان در این کشور کار کرد؟

خیر؛ باتوجه به قوانین اقامت تمکن مالی فرانسه، متقاضیان اخذ این نوع ویزا باید از توان مالی کافی برخوردار باشند و در طول مدت اقامت خود در این کشور نیازی به کار نداشته باشند.

آیا برای اقدام به اخذ شهروندی و پاسپورت فرانسه، داشتن تسلط به زبان فرانسوی الزامی است؟

بله؛ برای اینکه بتوانید شهروند فرانسه شوید باید بتوانید با مهارت بالا در رابطه با زندگی روزمره، تاریخ و فرهنگ، آداب و رسوم کشور فرانسه صحبت کنید و نمره لازم را در آزمون زبان فرانسوی به دست آورید.

آیا برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه نیاز به مدرک زبان قوی است؟

خیر؛ برای اینکه بتوانید اقامت موقت تمکن مالی فرانسه را دریافت کنید تنها باید به زبان فرانسوی تا سطح حداقل A1 تسلط داشته باشید و بتوانید نیاز روزمره خود را تامین کنید. (برای رسیدن به این سطح تنها دانستن برخی کلمات و جملات ابتدایی فرانسوی لازم است.)


 

سایت: https://eqlimagroup.com

شماره تماس: 02191006550

  • شقایق زرگر

مدارک ویزای شینگن

چهارشنبه, ۵ مهر ۱۴۰۲، ۰۳:۲۸ ب.ظ

مدارک ویزای شینگن

لیست مدارک ویزای شینگن توریستی چیست؟ برای سفر به کدام کشورها باید مدارک ویزای شینگن را ترجمه کرد؟ مدارک ویزای شینگن به چه زبانی باید ترجمه شوند؟ لیست مدارک ویزای تجاری شینگن چیست؟ چه زمانی باید مدارک ویزای شینگن را به سفارت تحویل داد؟ چقدر طول می‌کشد تا مدارک ویزای شینگن بررسی شده و نتیجه اعلام شود؟ درصورت ناقص بودن مدارک ویزای شینگن چه می‌شود؟ برای اخذ ویزای تحصیلی چه مدارکی لازم است؟ لیست مدارک ویزای شینگن برای ملاقات با خانواده چیست؟

برای سفر به حوزه شینگن یکی از اقدامات اساسی پیش از سفر، اخذ ویزای شینگن خواهد بود. لیست مدارک ویزای شینگن براساس نوع ویزای درخواستی تغییر خواهد کرد به همین دلیل هم باید متقاضیان این ویزا ابتدا نوع ویزای مد نظر خود را مشخص کنند و سپس برای تهیه مدارک مورد نیاز اقدام کنند. این مدارک برخی حالت عمومی داشته و برای گرفتن تمامی انواع ویزاها مورد نیاز هستند و برخی تنها برای گرفتن نوعی خاص از ویزاها لازم می‌شوند مثل داشتن دعوتنامه یا گزارش پزشکی و ... .

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید؛ در این مقاله به بررسی مدارک ویزای شینگن (عمومی و اختصاصی) برای هر یک از ویزاهای توریستی، کاری، ترانزیت فرودگاهی، تحصیلی، ملاقات با خانواده و ... خواهیم پرداخت.

ویزای شینگن

مدارک ویزای شینگن براساس نوع ویزای درخواستی

همانطور که گفتیم دو نوع مدارک برای اخذ ویزای شینگن مورد نیاز است: مدارک عمومی و مدارک اختصاصی.

  1. لیست مدارک عمومی ویزای شینگن:

اصل پاسپورتی که دارای حداقل دو صفحه خالی و اعتبار 6 ماهه (از تاریخ بازگشت از سفر به کشور مبدا) است. (نکته: چنانچه پاسپپورت خود را عوض کرده باشید و پاسپورت قبلیتان ویزای شینگن 5 سال گذشته را داشته است، اصل و کپی رنگی از تمامی صفحات ویزا را به سفارت ارائه کنید.)

ارائه فتوکپی از صفحه مشخصات پاسپورت

ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا که در یک سال اخیر تهیه و تکمیل شده است. (فرم تکمیل شده باید امضا شده و دارای عکس متقاضی باشد.) (نکته: پس‌زمینه فرم باید سفید بوده و ابعاد آن 45*35 میلی‌متر باشد.)

ارائه فرم پرسشنامه امنیتی تکمیل و امضا شده.

بیمه خدمات درمانی مسافرتی با سقف پوشش کافی برای مدت زمان حضور متقاضی در منطقه شینگن. (میزان پوشش حوادث بیمه باید حداقل 50.000 یورو باشد.)

ارائه بلیط هواپیمای رفت و برگشت یا برگه رزرو پرواز

ارائه واچر رزرو شده هتل، هاستل، خوابگاه و ... به تعداد روزهای اقامت متقاضی در حوزه شینگن (چنانچه در طول سفر در نزد بستگان خود اقامت خواهید داشت، باید تاییدیه تقبل هزینه‌ها توسط دعوت کننده از طریق ارائه دعوت‌نامه رسمی داشته باشید.)

ارائه اصل پرینت تراکنش‌های حساب بانکی در سه ماه اخیر به زبان انگلیسی به همراه مهر بانک. (پرینتی که در تاریخ‌های نزدیک به ارائه درخواست ویزا افزایش موجودی قابل توجهی را نشان دهد، مشکوک تلقی خواهد شد و متقاضی باید بتواند توضیح قانع‌کننده‌ای درخصوص منبع پول ارائه کند در غیر اینصورت پرینت وی به عنوان توان مالی لازم برای پوشش هزینه‌های سفر محسوب نخواهد شد.)

ارائه مدارک مالی دیگری چون چک‌های مسافرتی، کارت اعتباری بین‌المللی و... مبنی بر توانایی تامین هزینه‌های سفر در طول حضور در حوزه شینگن.

ارائه سند ملکی (در صورت وجود)

ارائه شناسنامه

کارمندان دولت: ارائه گواهی انتساب به خدمت یا اشتغال به کار یا قرارداد کاری اخیر به همراه آخرین فیش حقوقی.

کارمند / کارگر: گواهی اشتغال به کار یا آخرین قرارداد کاری به همراه فیش حقوقی سه ماه گذشته، گواهی تامین بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی یا مدارک مشابه. (در صورت عدم وجود این مدارک، باید گواهی کارفرما را جهت توضیح علت ارائه کنید.)

تجار و صاحبان شرکت: گواهی ثبت شرکت یا فعالیت مانند پروانه کسب یا گواهی اداره ثبت شرکت‌ها و گواهی داشتن بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی یا مدارک مشابه.

مدیران یا سهامداران شرکت‌های ایرانی: معرفی‌نامه با امضای نماینده قانونی شرکت مبنی بر تایید سمت یا وضعیت متقاضی، اثبات وجود شرکت در ایران (به عنوان مثال آگهی روزنامه رسمی)؛ مدرک انتساب به خدمت در شرکت اگر شرکت فاقد روزنامه رسمی باشد.

هنرمندان: ارائه مدرکی مبنی بر عضویت در یکی از انجمن‌های رسمی هنری (مانند خانه سینما، خانه عکاسی و غیره) ویا مدرکی مبنی بر داشتن سابقه فعالیت هنری حرفه‌ای (نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و غیره) و گواهی تامین بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی یا مدارک مشابه.

بازنشستگان: ارائه گواهی دریافت حقوق بازنشستگی.

دانش‌آموزان / افراد زیر سن قانونی / دانشجویان: ارائه مدارک شغلی والدین یا گواهی موقعیت اجتماعی آنها، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در مدرسه یا دانشگاه (در صورت وجود).

افراد غیرشاغل: ارائه گواهی موقعیت اقتصادی-اجتماعی متقاضی (مانند: گواهی ازدواج، شناسنامه، شجره نامه، سند ملکی، اجاره خانه و ... )

ویزا شینگن

  1. لیست مدارک اختصاصی ویزای شینگن براساس نوع ویزای درخواستی:
  • ویزای ماموریت کاری:

ارائه یادداشت یا نامه رسمی مربوط به ماموریت کاری متقاضی (نام و نام خانوادگی متقاضی، سمت شغلی وی، هدف از سفر، تاریخ انجام سفر، تعهد نهاد / سازمان / ارگان مربوطه در مورد تامین هزینه‌های سفر باید در نامه رسمی درج شده باشد. همچنین ارائه دعوت‌نامه نهاد / سازمان / ارگانی که عضو شنگن است نیز الزامی است.)

  • ویزای سفر به حوزه شینگن برای شرکت در کنگره‌ها و سمینارها:

بیوگرافی و اصل و کپی تاییدیه ثبت‌نام، ارائه مدارک مرتبط با رشته تحصیلی یا حرفه کاری (مانند گواهی تحصیلی، گواهی کار یا جواز کسب مرتبط)

  • ویزای شینگن برای شرکت در مسابقات ورزشی:

ارائه دعوت‌نامه از برگزارکننده‌ی مسابقه (برگزارکننده باید عضو پیمان شنگن باشد)

ارائه دعوت‌نامه‌ی معتبر انجمن / فدراسیون ورزشی مربوطه از ایران

  • ویزای ترانزیت فرودگاهی:

ارائه فرم تکمیل و امضا شده تذکر توجیهی

  • ویزای شینگن برای شرکت در نمایشگاه‌ها:

بازدیدکنندگان: اصل و فتوکپی بلیط ورود به نمایشگاه و بلیط دیجیتالی آن یا اصل و فتوکپی دعوت‌نامه برگزارکننده نمایشگاه (که عضو شنگن باشد) یا نماینده مربوط به نمایشگاه در ایران و مدارکی که توجیه کننده اترباط کاری با نمایشگاه باشد. (مانند گواهی تحصیلی، گواهی کار یا جواز کسب مرتبط)

غرفه‌داران: تاییدیه پرداخت هزینه‌های غرفه و تاییدیه برگزارکننده نمایشگاه و نمایندگی آن نمایشگاه در ایران. (در صورتی که متقاضی ویزا عضو شرکت نمایشگاهی باشد، باید در تاییدیه وی، اسم غرفه‌دار ذکر شده باشد.)

  • ویزای خدمات درمانی شینگن:

ارائه اصل گواهی بیمارستانی که قرار است در آن تحت درمان قرار گیرید به همراه طول دوره درمان و اقدامات پزشکی که قرار است صورت گیرد.

ارائه گواهی پرداخت هزینه‌های درمان.

  • ویزای همراه بیمار شینگن:

اصل گواهی بیمارستانی که قرار است بیمار در آن تحت درمان قرار گیرد. (در این گواهی باید اسم همراه بیمار، ضرورت همراهی وی و طول مدت درمان ذکر شود.)

  • ویزای ملاقات با خانواده، دوستان و بستگان:

ارائه دعوت‌نامه خانواده مهمان که به صورت تعهدنامه تهیه و تنظیم شده باشد. (در زمانی که برای اخذ ویزا درخواست می‌دید نباید بیشتر از 6 ماه از صدور تعهدنامه گذشته باشد.)

گواهی اثبات کننده رابطه خانوادگی مانند شناسنامه‌ها یا هر مدرکی که نسبت خانوادگی را نشان دهد.

  • ویزای توریستی شینگن:

ارائه شرح یا برنامه سفر (جزئیاتی از اینکه در طول سفر چه کارهایی خواهید کرد به همراه محل اقامت و بلیط رفت و برگشت پرواز)

  • ویزای تجاری شینگن:

دعوت‌نامه شرکت مقصدی که در حوزه شنگن قرار دارد به همراه علت و تاریخ سفر.

ارائه مدارک نشان‌دهنده ارتباطات تجاری مانند قراردادها، صورت‌حساب‌ها، مکاتبات، گواهی‌های واردات و ...

 

لازم به ذکر است که گاه براساس قوانین کشور مقصد، ممکن است مدارک بیشتری از متقاضیان خواسته شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم پیش از مراجعه به سفارت از کامل بودن لیست مدارک ویزای شینگن اولیه و اختصاصی مورد نیاز خود مطمئن شوید.

ویزای شنگن

در چه کشورهایی ترجمه مدارک ویزای شینگن لازم است؟

در زمان تهیه مدارک ویزای شینگن لازم است بدانید که نوع زبان مدارکی که تحویل سفارت خواهید داد، باید چه باشد. در اکثر کشورها ترجمه مدارک ویزای شینگن را به زبان انگلیسی و ممهور به مهر دارالترجمه رسمی می‌خواهند؛ اما به دلیل وجود برخی استثناها، در جدول زیر لیست کامل زبان ترجمه مدارک را در کشورهای مختلف ارائه کردیم.

نام کشور

نوع زبان مورد نیاز برای ترجمه

لیست مهر و تاییدیه‌های مورد نیاز

آلمان

-

تنها کپی مدارک اصلی لازم است.

فرانسه

انگلیسی

مهر دارالترجمه

اتریش

انگلیسی و آلمانی

مهر دارالترجمه

فنلاند

انگلیسی

مهر دارالترجمه

استونی

انگلیسی

مهر دارالترجمه

بلژیک

انگلیسی

مهر دارالترجمه

جمهوری چک

انگلیسی

فقط کارت ملی و شناسنامه‌ی متقاضی باید توسط دادگستری و امور خارجه مهر شود.

دانمارک

انگلیسی

مهر دارالترجمه

یونان

انگلیسی

نیاز به مهر دادگستری + امور خارجه + دارالترجمه

مجارستان

انگلیسی

نیاز به مهر دادگستری + امور خارجه + دارالترجمه

لتونی

انگلیسی

مهر دارالترجمه

ایتالیا

انگلیسی

مهر دارالترجمه

کرواسی

انگلیسی

مهر دارالترجمه

لیختن اشتاین

انگلیسی

مهر دارالترجمه

ایسلند

انگلیسی

مهر دارالترجمه

لیتوانی

انگلیسی

مهر دارالترجمه

مالت

انگلیسی

مهر دارالترجمه

هلند

انگلیسی

مهر دارالترجمه

لوکزامبورگ

انگلیسی

مهر دارالترجمه

لهستان

انگلیسی

مهر دارالترجمه

اسلوونی

انگلیسی

مهر دارالترجمه

اسپانیا

اسپانیایی

مهر دارالترجمه (ترجمه در دارالترجمه‌های مشخص شده)

پرتغال

انگلیسی

مهر دارالترجمه

اسلواکی

انگلیسی

مهر دارالترجمه

سوئد

انگلیسی

مهر دارالترجمه

نروژ

انگلیسی

مهر دارالترجمه

سوئیس

انگلیسی

مهر دارالترجمه

 

 

نکاتی که باید در مورد مدارک ویزای شینگن بدانید!

رعایت برخی نکات در زمان تحویل مدارک ویزای شینگن حائز اهمیت است. این نکات، همان نکاتی است که در اکثر مواقع سبب ریجکت شدن درخواست ویزای متقاضیانی می‌شود که خود اقدام به ثبت درخواست ویزا می‌کنند.

نکات مهم مدارک ویزای شینگن عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای شینگن باید حتما امضا شده باشد.
  • فرم درخواست ویزا را به صورت کامل و با دقت تکمیل کنید.
  • گذرنامه متقاضی باید دارای شرایط زیر باشد:
  • دارای حداقل سه ماه اعتبار از زمان برنامه‌ریزی شده برای خروج از کشور مقصد باشد.
  • حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.
  • امضا شده باشد.
  • طی ده سال گذشته صادر شده باشد.
  • عکس متقاضی نباید قدیمی باشد. (عکس‌هایی که بیش از 12 ماه از گرفتن آنها گذشته است، مورد قبول نیستند.)
  • بیمه مسافرتی خریداری شده باید با بازه زمانی حضور در حوزه شنگن تطابق داشته باشد.
  • بیمه مسافرتی باید در تمامی کشورهای حوزه شینگن اعتبار داشته باشد.
  • در گواهی گردش مالی حساب بانکی باید کلمات و ارقام به انگلیسی نوشته شده باشند. (از ارائه گواهی با ارقام فارسی خودداری کنید.)
  • تاریخ سفر برنامه‌ریزی شده با تاریخ بلیط، بیمه مسافرتی یا بازه زمانی دعوت‌نامه هم‌خوانی نداشته باشد.
  • کمتر از دو هفته به آغاز مسافرت، درخواست ویزا داده شود. (پیش از ارسال درخواست صدور ویزا باید حداقل مدت دو هفته را برای بررسی پرونده و درخواست در نظر بگیرید.)

 

 

سوالات متداول

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن شامل چه مواردی است؟

دو نوع مدرک برای اخذ ویزای شینگن لازم است: مدارک عمومی و مدارک تخصصی. مدارک تخصصی همان مدارکی می‌باشند که براساس هدف از سفر تغییر خواهند کرد. در مقاله بالا می‌توانید لیست کامل مدارک ویزای شینگن را مشاهده کنید.

آیا داشتن بیمه مسافرتی برای اخذ ویزای شینگن الزامی است؟

بله؛ تمامی متقاضیان ویزای شینگن باید برای طول مدت اقامتشان در حوزه شینگن بیمه خدمات درمانی با پوشش حوادث 50.000 یورویی تهیه کنند.

داشتن سابقه سفر به حوزه شینگن مهم است؟

اگر متقاضی قبلا به حوزه شینگن سفر کرده باشد، با ارائه ویزای گذشته خود شانس بیشتری در قانع‌کردن آفیسر پرونده برای جلب اعتماد وی خواهد داشت. به همین دلیل در صورت کامل بودن مدارک، اخذ ویزا برای وی تضمینی خواهد بود.
 

سایت: https://eqlimagroup.com

شماره تماس: 02191006550

  • شقایق زرگر